Thursday, November 1, 2007

Kouta Pemain import DPMM FC lengkap

BANDAR SERI BEGAWAN, Rabu. – Sentuhan dua pemain Maldives dan seorang pemain Morrocco berjaya tiga kouta pemain import bagi membantu skuad DPMM FC dalam memberi saingan terbaik dalam Liga Malaysia bermula 17 November ini.
Dua pemain tongak utama kebangsaan Maldives, Ashfaaq Ali dan Ibrahim Fazeel yang mempunyai kebolehan tersendiri dan bijak menyesuaikan diri.
Ashfaaq merupakan penyerang kebangsaan Maldives juga tongak utama kelab New Radiants dan sumbangan terakhir kepada Negaranya ialah dengan menyumbang satu gol untuk membantu menewaskan pasukan Yaman dalam pusingan kelayakan Piala Dunia, baru-baru ini.
Pemain tengah, Ibrahim Fazeel yang bersinar dalam kelab V.B Sport FC juga lega menyertai rakan senegara menyarung jersi DPMM FC.
Sementara itu, pemain tinggi lampai, Abdel Hakim El-Bahloul telah berjaya memberikan persembahan konsistan semasa bersama skuad DPMM FC dalam perlawanan persabahatan di Bangkok dikatakan telah memenuhi ciri-ciri yang dikendaki dibahagian pertahanan.
Abdel Hakim sebelum ini mewakili kelab Hassani Agadn FC bermain dibahagian pertahanan dalam liga Morrocco sebelum berhijrah ke Kelab Dhofar dan membantu membawa kejayaan terbesar kelab berkenaan dalam Liga Oman.
Pengurus pasukan DPMM FC, Pengiran Waslimin berharap agar ke tiga-tiga pemain import itu akan terus berusaha memberikan persembahan yang benar-benar berkualiti bagi membantu memantapkan dan keberkesanan pasukan.
Beliau mengakui gandingan tenaga import baru itu akan mengangkatkan lagi prestasi pasukan DPMM FC bagi musim ini.
Pengiran Waslimin menambah penyerapan pemain import berkualiti itu juga menjadi ruang yang terbaik kepada pemain-pemain tempatan untuk menimba pengelaman mereka untuk meningkatan permainan masing-masing.
Juga mendapat perhatian DPMM FC ialah empat pemain Malaysia Hasnawi Ismail dan Wahab Mansor dari Johor; Shariman Che Omar dari Kedah dan bekas pemain U21 dan U23 Kebangsaan Malaysia, K Lingam dari Melaka.
DPMM FC telah meletakkan sasaran untuk sekurang-kurangnya menjulang satu Piala dalam Liga Malaysia musim ini.
-Sharp Target.

No comments: