Monday, November 19, 2007

NASIB TIADA DI IPOH

KETUA jurulatih Brunei DPMM FC, Iordon Stoykov tidak putus harapan untuk terus berusaha keras mengendalikan pasukan kepada lebih mantap sekalipun pasukannya menerima kekalahan 0-2 oleh pasukan Perak pada perlawanan pembukaan tirai kempen Liga Super 2007-2008, semalam.

Beliau yang tenang menjawab soalan penulis membuktikan sikap keterbukaannya selaku pengandali pasukan yang professional.

“Kita bermain baik. Kita lebih banyak menguasai perlawanan sehingga banyak mencipta beberapa peluang tetapi kita tidak bernasib baik untuk menterjemahkannya kepada jaringan”,jelasnya ketika ditemui bagi mengulas kegagalan pasukannya membawa pulang sebarang mata dari Ipoh.

Menurutnya, anak buahnya telah berjaya mempamerkan permainan yang menyakinkan sehingga tuan rumah kerap merasa tertekan mujur penjaga gol Perak bertindak baik menyelamatkan gawangnya dari ditembusi. “Inilah permainan bola sepak yang sukar diramal. Namun saya cukup yakin pasukan kita akan terus memberi saingan sengit untuk melakar kejayaan”,jelasnya.


-Ambil iktibar dari kesilapan- Sharp Target

No comments: